יורי

לעבור אך להישאר בסביבה

אני לומד באולפן לעברית במרכז לחרש-עיוור כבר כמה חודשים והשיעורים עוזרים לי מאוד בלימוד עברית. מאז שהגענו לישראל מאוקראינה לפני כמה שנים, אני חי עם אמי בקרית גת, אבל כעת קיבלתי אור ירוק מהביטוח הלאומי לעבור לדירה באופקים. אני מתרגש מאוד מהמחשבה על כך שאהיה עצמאי, אך אופקים רחוקה מאוד ממרכז תל אביב, אז אאלץ להחליף את שיעורי האולפן בערב לשיעורי בוקר כדי שלא אצטרך לנסוע בלילה, שכן אני סובל מעיוורון לילה. אני והתלמידים האחרים באולפן מתייחסים ללימודים בצורה מאד רצינית. דוגמה לרצינות שבה אנו מתייחסים לשיעורי האולפן היא סאשה, חברה לכיתה, שעברה ניתוח מוח וחזרה לאולפן כמה ימים לאחר שהשתחררה מבית החולים כדי לא להפסיד יותר מדי שיעורים."

מסר של תודה יאיר (65), המשתתף במרכז הלמידה זה שמונה חודשים, שלח למורה שלו את המסרון הבא: "שלום! היום השתמשתי במחשב, נהניתי מאוד והיה לי כיף. יעקב הוא מורה מצויין, נחמד מאוד וסבלני. אני מאוד מצפה ללמוד בשבוע הבא עוד על השימוש במחשב. בעתיד גם אקנה לעצמי מחשב. אני מעריך מאוד את כל עזרתך ועידודך. תודה רבה! שלום ונתראה בקרוב. אני מאוד שמח! יאיר".

צעדים ראשונים ביצרנות שני משתתפים מהתכנית החדשה ליוזמה תעסוקתית כבר מצאו עבודות. אחד החל לעבוד בתפקיד פקידותי בחברת אשראי והשני מתחיל בקרוב קורס הכשרה לניתוח מעגלים מודפסים.

סיפורים נוספים מהקהילה